نمایش فایل های مخفی در سیستم عامل ویندوز

در سیستم عامل ویندوز و احیانا در شبکه های کامپیوتری برای نمایش فایل های مخفی ویندوز که قبلا آنها را به صورت hidden در آورده ایم و یا دوستان زحمت این کار را کشیده اند، ابتدا باید پنجره Folder Options را باز کنیم. برای این کار به قسمت My Computer یا Computer ویندوز خود وارد شوید.

سپس از منوی بالایی پنجره بر روی گزینه Tools کلیک کرده و از مورد های باز شده گزینه… Folder Options کلیک کنید.

نشان دادن فایلهای و پوشه های مخفی در ویندوز

و یا از مسیر control panel – folder option  و سربرگ View را انتخاب کرده و از بخش Advanced Settings بر روی چک باکس کناری گزینه Show hidden files ,folders, or drives کلیک کنید تا فعال شود.حالا برای تایید و ذخیره تغییرات بر روی نوشته OK یا Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره گردد.
حالا برای مشاهده فایل یا فایل های آشکار شده، به درایو یا پوشه مورد نظر خود بروید. فایل هایی که مخفی بوده و شما آن را آشکار کرده اید کمرنگ تر از بقیه فایل ها نمایش داده میشوند با راست کلیک بر روی آنها و انتخاب گزینه properties پنجره جدیدی باز میشود که با کلیک بر روی گزینه hidden آن را از حالت انتخاب خارج میکنیم و با کلیک بر روی دکمه OK پوشه را از حالت hidden خارج می کنیم.

مخفی کردن پوشه در ویندوز

نکته: اگر میخواهید فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود، میتوانید از سربرگ View چک باکس گزینه (Hide protected operating system files (Recommended را بردارید تا فایل های محافظت شده مخفی سیستم عامل ویندوز نمایش داده شود. ولی توجه داشته باشید که این گزینه برای امنیت بیشتر لازم است، پس سعی کنید این گزینه را تغییر ندهید.