یکی از روشهای ارتباط کلاینت با سرور tsplus استفاده از ابزار Generator Client Portable برای ایجاد فایل ریموت کلاینت در نرم افزار tsplus است که بوسیله این ابزار میتوانیم برای کاربران فایل ریموت کلاینت مربوط به آن کاربر ایجاد و تنظیمات مخصوص به کاربر یا کاربران را انجام داد. ما در اینجا قابلیتهای تنظیم این فایل را بررسی میکنیم.

بعد از نصب tsplus یک آیکون Generator Client Portable برای ایجاد و تنظیمات فایل ریموت مربوط به کاربران ایجاد میشود که در دسکتاپ قابل مشاهده خواهد بود:

آیکون client generator در tsplus

فایل ریموت Client که با این ابزار ایجاد شود را می توان در دسکتاپ کاربران یا روی یک کارت USB برای استفاده به صورت قابل حمل یا Portable کپی کرد.
برنامه Portable Client Generator  به شما این امکات را می دهد که آیکون و نام برنامه ی پابلیش شده برای clientهای گوناگون را تغییر دهید.

برای کار با این ابزار روی شرتکات ابزار Generator Client Portable کلیک کنید تا به قسمت مربوط به اطلاعات وارد شوید:

client generator در tsplus

همانطور که مشاهده میکنید بعد از باز شدن پنجره Portable Client Generator چند تب دیده میشود که برای انجام ویرایش فایل و تغییر تنظیمات کاربران این تب ها را با هم مرور میکنیم.

تب General

با کلیک روی این سربرگ چند فیلد مشاهده میشود که برای ایجاد فایل ریموتی باید تنظیم کنیم.

اطلاعات مربوط به سرور

Server Address: آدرس IP سرور tsplus را که باید کلاینت به آن متصل شود، وارد کنید.( برای جلوگیری از اختلال در آینده این باید یک آی پی استایتک باشد.)

Port Number: شماره پورت ریموت دسکتاپ سرور که به صورت پیش فرض 3389 هست را وارد کنید که البته این شماره پورت را برای امنیت بیشتر در tsplus براحتی میتوان عوض کرد و در این صورت باید شماره عوض شده را وارد کنید.

اطلاعات مربوط به کاربر

User and Password: اگر شما فیلدهای مربوط به یوزر / پسورد را وارد کنید، برنامه هنگام اجرا توسط client از او درخواست یوزر و پسورد نخواهد کرد.
اگر حروف “SSO” را در فیلد نام کاربری تایپ کنید، برنامه client فقط در اولین بار از کلاینت درخواست یوزر و پسورد می کند و این اطلاعات را در ایستگاه کاری کلاینت ذخیره می کند تا کلاینت در زمان کانکت مجدد نیازی به تایپ دورباره یوزر و پسورد نداشته باشد.
برای reset یوز و پسورد ذخیره شده سمت کلاینت شما باید بعد از ساخت فایل یک شرتکات از فایل ایجاد کنید روی آن راست کلیک کنید روی پروپرتیز کلیک کنید و در فیلد target در انتهای آن از سوییچ -reset استفاده کنید.

Domain name: نام دامنه را در صورتی که وجود دارد وارد کنید.

Preferred Display Mode: شما می توانید حالت نمایش مورد نظر خود را بین گزینه های زیر انتخاب کنید:

Remote Desktop Clasic

Microsoft RemoteApp connection client که کارآیی گرافیکی بهتری را نسبت به برنامه های minimiz شده دارد.

Seamless Client، که برای نمایش برنامه های publish شده برای کلاینتها مانند برنامه های نصب شده روی کامپیوتر لوکال کلاینت است، از مزایای Seamless Client سازگاری آن با هر نسخه ویندوز می باشد.

Network speed: می توانید بین این دو گزینه بسته به سرعت شبکه خود یکی را انتخاب کنید:

Disabling background display & graphic animations for low speed networks.غیر فعال کردن پس زمینه و انیمیشن های گرافیکی صفحه نمایش برای شبکه های کم سرعت.
Enabling background display and graphic animations for fiber optic or fast network. فعال کردن نمایش پس زمینه و انیمیشن های گرافیکی برای شبکه های فیبر نوری و سریع.

تب Display

تب display در client generator

.

در این تب میتوانید رنگ و رزولوشن صفحه session را تغییر دهید. همین طور برای تنظیم اندازه صفحه نمایش سمت کلاینت از تب استفاده کنید.

تب Remote Desktop Client

در این تب می توانید انتخاب کنید که کاربر صفحه نمایش را با چه رزولوشنی مشاهده کند.

تب ریموت دسکتاپ کلاینت در client generator tsplus

تب Seamless and Remoteapp clients

تب Local Resources

تب Local resources در client generator

تب local resources، تمام devices را که شما میتوانید به سمت کلاینت ریموتی در session ردایرکت کنید نشان میدهد.

در گزینه های مربوط به استفاده از قابلیت universal printer شما می توانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

تب Program

ایجاد فایل ریموت در tsplus با Generator Client Portable

با استفاده از این تب میتوان برنامه مورد نظر برای کلاینت را پابلیش کرد اما توصیه نرم افزار به استفاده از ابزار AdminTool برای اختصاص برنامه های مورد نظر به کلاینها است.

تب Security

با استفاده از این تب میتوان ID یک کلید USB را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز وارد کرد و یک قفل سخت افزاری ایجاد کرد.
برای انجام این کار و ایجاد یک USB key شما باید ابتدا فایل اصلی client generator را که در مسیر :

C: \ Program Files (x86) \ TSplus \ Clients \ WindowsClient

قرار دارد روی USB مورد نظر کپی کنید سپس روی ان کلیک کرده در تب Security تیک چک باکس Lock it serial number را بزنید. پس از انجام این کار و ایجاد فایل کلاینت، کلاینت ایجاد شده روی این USB قفل شده است و می توانید  client generator را که روی USB کپی کرده بودید از روی USB حذف کنید.

تب security در client generator

تب Gateway Portal

با استفاده از این تب می توانید Load Balancing را برای اتصال به یک farm سرور فعال کنید. اگر گزینه Load Balancing در سرور خود را فعال نکرده اید، چک باکس “Use Gateway” را تیک نزنید. شما باید پورت gateway Web Portal را وارد کنید، که باید با پورت دیفالت web مورد استفاده در تمام سرورهای farm یکی باشد.

تب gateway portal در client generator

 نکته 

در نسخه های قدیمی فایل ریموت در tsplus که به این منظور ایجاد میشود با پسوند .exe است و فقط کافیست که آنرا روی سیستم کلاینت اجرا کنید اما در نسخه های جدید این فایل با پسوند .connect میباشد و برای اجرای آن روی سیستم کلاینت باید نرم افزار Setup-ConnectionClient.exe را از مسیر 

C:\Program Files (x86)\TSplus\Clients\WindowsClient

برداشته و روی سیستم کلاینتها نصب کرد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.