وقتی شما به سیستمی به صورت ریموتی متصل می شوید، در واقع داده ها بین دو سیستم طی ارتباطی که با هم دارند رد وبدل می شود. در ویندوز سرور 2008 به بعد، شما می توانید ترافیک داده ها را بین Remote Desktop Session Host (سیستمی که به آن remote زده می شود) و Remote Desktop client (سیستمی که remote می زند) کنترل کنید که اطلاعات ردوبدل شده مربوط به نمایشگر، کیبورد و ماوس اولویت بیشتری نسبت به داده هایی مانند پرینت گرفتن و یا انتقال فایل دارند. برای آشنایی بیشتر و تنظیم Display Data Prioritization این مطلب را مطالعه کنید.

این اولویت بندی بدان معناست که وقتی شما به کامپیوتری remote می شوید، در واقع از راه دور به desktop و کیبورد و ماوس آن دسترسی داشته و آنها را کنترل می کنید، بنابراین برای بهتر شدن عملکرد آنها، می بایست این عملیات در اولویت باشد. این ویژگی به شما کمک می کند تا کارایی صفحه نمایش بخاطر عملی مانند پرینت گرفتن (که پهنای باند بیشتری می خواهد) کاهش نیابد.

بصورت پیشفرض، Remote Desktop Session Host نزیدیک به 70% پهنای باند را برای نمایشگر و اطلاعات ورودی رزرو می کند. دیگر ترافیک مانند، clipboard، انتقال فایل و ارسال پرینت 30% باقیمانده را در اختیار می گیرند.

شما می توانید این تنظیمات پیشفرض را با استفاده از تغییر در رجیستری سرور Remote Desktop Session Host انجام دهید. برای انجام این تغییرات به مسیر زیر رفته و مقادیر را عوض کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServicesTermDD

FlowControlDisable بطور پیشفرض میزان این پارامتر 0 است. شما می توانید این عدد را با 1 جاگزین کنید تا این اولویت بندی (display data prioritization) غیر فعال شود. وقتی این مورد را غیرفعال می کنید، همه داده های ردوبدل شده بین Remote Desktop Session Host و کلاینت با هم اولویت برابری دارند.
FlowControlDisplayBandwidth این مقدار به اولویت نمایشگر و اطلاعات ورودی ردوبدل شده بین Remote Desktop Session Host و کلاینت وابسته است. بصورت پیشفرض مقدار آن 70 است که می تواند تا 255 نیز برسد.
FlowControlChannelBandwidth این مقدار مربوط به اولویت همه داده ها نسبت به نمایشگر و اطلاعات ورودی به سرور remote است.این داده ها شامل clipboard، انتقال فایل و پرینت گرفتن می شوند. بصورت پیشفرض، این مقدار 30 بوده که می تواند تا 255 افزایش یابد.

توجه داشته باشید که میزان پهنای باند استفاده شده برای داده های نمایشگر، براساس مقدار FlowControlDisplayBandwidth و FlowControlChannelBandwidth محاسبه می گردد. برای مثال، اگر FlowControlDisplayBandwidth را 50 قرار دهید، نسبت آن بصورت 200:50 می شود که بنابراین داده های ورودی و اطلاعات مربوط به نمایشگر 80% پهنای باند را به خود اختصاص می دهند.

FlowControlChargePostCompression مقدار ورودی این گزینه، نسبت اولویت بندی داده ها را تعیین می کند که می بایست قبل یا بعد از فشرده سازی اطلاعات (آماده سازی برای ارسال اطلاعات) مشخص گردد. بصورت پیشفرض، این مقدار 0 است؛ بدان معناست که این نسبت ها قبل از فشرده سازی اطلاعات مشخص می شوند. برای پیکربندی Remote Desktop Session Host، اینکه نسبت اولویت بندی داده ها بعد از فشرده سازی انجام گیرد، مقدار را به 1 تغییر دهید.

اگر این مقادیر دیده نمی شوند، می توانید آنها را اضافه کنید. برای اینکار، روی TermDD راست کلیک کرده و New را انتخاب کنید. از میان گزینه ها DWORD (32-bit) Value را برگزینید. دقت کنید، برای اینکه هرگونه تغییر در رجیستری اعمال گردد، می بایست سرور ریست شود.

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.

افزونه "فرم تماس 7" نصب یا فعال نشده است