تنظیمات پیشفرض در سیستم عامل ویندوز برای صرفه جویی در مصرف برق به گونه ای است که اجازه شارژ موبایل با کامپیوتر در حالت Sleep را نمیدهد. اما بسیاری مواقع ما نیاز داریم که بتوانیم از پورت های موجود بر روی مادربورد سیستم برای شارژ کردن دستگاه های دیگر خود استفاده کنیم. برای استفاده از پورت USB کامپیوتر برای شارژ موبایل با کامپیوتر در حالت Sleep نیاز به تغییر تنظیمات پیشفرض داریم.

برای این کار ابتدا از کنترل پنل گزینه Power Options را انتخاب میکنیم و سپس روی Change plan settings کلیک کنید و سپس گزینه Change advanced power settings را انتخاب کرده و در این قسمت باید گزینه USB settings را انتخاب کرده و  بعد از آن گزینه USB selective suspend settings را در حالت Disable قرار داده و روی دکمه های Apply و OK کلیک میکنیم.

USB selective suspend settings

سپس وارد کنسول مدیریتی Device Manager باید می شویم و روی گزینه ی Universal Serial Bus Controllers کلیک میکنیم و پورت های یو اس بی دستگاه که با نام USB Root Hub نمایش داده میشوند، را انتخاب کرده و بر روی آنها راست کلیک کرده و از  منوی باز شده Properties را انتخاب کرده و به سربرگ Power Management میرویم و تیک گزینه ی Allow The Computer To Turn Off This Device To Save power را برداریم و Ok را انتخاب نمایید.

شارژ گوشی در زمان خاموشی کامپیوتر

 بعد از انجام این تنظیمات شما خواهید توانست در حالی که کامپیوتر شما در حالت sleep است با اتصال موبایل یا دستگاه های دیگر به پورت USB موجود بر روی مادربورد آن اقدام به شارژ آن دستگاه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.