فعال کردن ویژگی امنیتی هشدار باز شدن درب کیس کامپیوتر

اطلاع از باز شدن کیس

در یک شبکه های کامپیوتری سازمان های بزرگ که شما نمیتوانید مطمئن باشید که که کامپیوتر شما در زمان نبودن شما از جاسوسی توسط افراد غیر مجاز در امان است ویژگی هشدار باز شدن درب کیس کامپیوتر یا تشخیص نفوذ شاسی یا chassis intrusion detection بسیار مفید است. فعال بودن ویژگی هشدار باز شدن درب کیس کامپیوتر مطمئن می شود که شما می دانید کامپیوتر شما توسط کسی در زمان نبود شما دستکاری شده است.

هدف از این ویژگی اطلاع به کاربر است برای اطلاع از باز شدن درب کیس یا شاسی سیستم است و به شما این واقعه را هشدار می دهد تا بتوانید بررسی کنید که آیا سخت افزار شما به خصوص هارد دیسک که ممکن است حاوی اطلاعات مهمی باشد، هنوز هم وجود دارد .

اگر شما ویژگی chassis intrusion detection را روی مادربورد سیستم خود در حالت Enabled قرار داده باشید، اگر هر کسی شاسی کامپیوتر و یا درب کیس را باز کند،  وقتی کامپیوتر خود را روشن می کنید با یک پیام به صورت پاپ آپ به کاربر این موضوع  اطلاع داده میشود.

فعال کردن ویژگی امنیتی هشدار باز شدن درب کیس کامپیوتر

با این حال، ممکن است شما به این ویژگی امنیتی نیاز نداشته باشید. مثلا اگر سیستم شما در منزل باشد، جایی که کاملا مطمین هستید کسی نیست که از کامپیوتر شما به خاطر اهداف مخرب استفاده کند. در این حالت، این ویژگی امنیتی هر زمان که شما شاسی کامپیوتر خود را برای جایگزینی سخت افزار و یا به هر دلیلی باز می کنید مزاحم می شود.

بنابراین شما ممکن است بخواهید ویژگی هشدار باز شدن درب کیس کامپیوتر را غیر فعال کنید تا دیگر مزاحم شما نشود. برای غیرفعال کردن یا فعال کردن این ویژگی به تنظیمات مادربورد خود باید مراجعه کنید و وارد تب Security شده و از آنجا هر کدام از گزینه های chassis intrusion configuration یا chassis intrusion یا Chassis Intrusion Detection ویا مشابه به این را که مشاهده کردید انتخاب کرده و با قرار دادن آن در وضعیت Enabled یا Disabled آن را میتوانید فعال یا غیر فعال کنید.