خروجی گرفتن از اعضای یک OU در اکتیودایرکتوری مایکروسافت

در محیط‌ شبکه‌های کامپیوتری و سازمانی بزرگ، مدیریت داده‌ها و اطلاعات هویتی کاربران و منابع یکی از مهمترین وظایف مدیران IT است. اکتیودایرکتوری، به عنوان یکی از معتبرترین و مورد استفاده‌ترین سیستم‌های مدیریت دایرکتوری در دنیا، توانمندی‌های بسیاری برای مدیریت و کنترل داده‌ها و اطلاعات هویتی را فراهم می‌کند.

یکی از وظایف روزمره مدیران اکتیودایرکتوری، خروجی‌گیری از اعضای یک واحد سازمانی (OU) خاص در اکتیودایرکتوری است. در این مقاله، به روش‌ها و دستورات مختلف برای انجام این وظیفه خواهیم پرداخت.

روش خروجی گرفتن از اعضای یک OU در اکتیودایرکتوری

برای خروجی گرفتن از اعضای یک OU در اکتیودایرکتوری با استفاده از کنسول اکتیودایرکتوری  به کنسول Active Directory Users and Computers وارد شده و به OU ای که قصد خروجی گرفتن از اعضای آن را دارید، وارد شوید.

از نوار ابزار بالای کنسول، دکمه export را پیدا و روی آن کلیک کنید. فقط زمانی که دیالوگ برای گرفتن خروجی نمایش داده شد، از کامبوباکس Save as type گزینه CSV را انتخاب کنید تا خروجی با این فرمت تهیه شود.

با این روش خروجی فایل در اختیار شما قرار دارد و اگر نرم افزار Excel روی سیستم تان نصب باشد، می توانید محتویات فایل را مشاهده کنید. با استفاده از روش بالا، هم از کاربران فعال و هم از کاربران غیرفعال خروجی خواهید گرفت.

خروجی گرفتن از اعضای یک OU در اکتیودایرکتوری مایکروسافت