استفاده از بنچمارک برای انتخاب CPU مناسب

بنچمارک CPU

CPUها از جمله قطعات سخت افزاری هستند که مدلها و مشخصات گوناگونی دارند که انتخاب میان آنها بدون استفاده از بنچمارک برای انتخاب CPU کار سختی است.
محک زنی یا Benchmarking برای CPUها آزمونی برای توان پردازش این قطعه است که بعضی از شرکتها و یا سایتها با برنامه‌های استاندارد دقت، سرعت، کارایی، قابلیت اطمینان و هزینه را سنجش و اندازه گیری می‌کند و نتایج را در سایتها برای مشاهده و استفاده عموم قرار میدند. برخی از مهمترین این بنچمارکها که قبل از خرید و انتخاب مدل CPU خوب است به آن سر بزنید را در اینجا با هم مشاهده میکنیم.

یکی از مهمترین این بنچمارکها سایت Passmark است که پردازنده ها را به دسته بندی های کاربردی و خوبی تقسیم کرده است. برای پیدا کردن پردازنده قوی و البته گران قیمت میتوانید دسته high end را در این وبسایت مشاهده کنید.

بنچمارک CPU

و از میان آن ها یکی را برای سیستم خود انتخاب کنید.اگر ترجیح می دهید در کنار به دست آوردن قدرت کافی برای انجام فعالیت های سنگین، در هزینه ها خود هم صرف جویی کنید، بهتر است سری به دسته high mid range و یا دسته های دیگر موجود در این وب سایت بزنید.

یکی دیگر از این بنچمارکها وبسایت benchmarks.ul.com است. همچنین از سایتهای CPUBoss , Anandtec , UserBenchmark , valid.x86.fr , blenchmark.com و بسیاری سایت دیگر هم در این زمینه میتوان استفاده کرد.

هرچند اطلاعات بنچمارک ها همیشه صحیح و قابل اطمینان نیستند اما استفاده از نتایج چند بنچمارک می‌تواند یک دید کلی درباره قدرت عملکردی و پردازشی یک CPU را و نیز جایگاه آن محصول را برای ما مشخص کند.

وبسایت های تست آنلاین بنچمارک cpu

اگر میخواهید لپتاپ یا کامپیوتر رو میزی دست دوم بخرید و از وضعیت CPU آن مطمئن نیستید میتوانید بعد از روشن کردن لپتاپ و اتصال آن به اینترنت با مراجعه به وبسایتی های که در اینجا معرفی میشود اقدام به تست cpu و مشاهده بنجمارک cpu سیستم خود نمایید.

یکی از این سایتها SilverBench است این وب سایت یک سرویس آنلاین بنجمارک پردازنده چند هسته ای
(فقط از جاوا اسکریپت استفاده می کند) برای محک زدن عملکرد CPU کامپیوتر شما (رایانه شخصی یا لپتاپ) با استفاده از موتور رندر نقشه برداری فوتون در اختیار شما قرار میدهد.
سه گزینه محک زدن که در این وبسایت در دسترس است شامل: عملکرد همان Performance، تست شدید یا Extreme  و تست استرس یا Stress test.
نگاشت فوتون فقط توسط CPU انجام می شود (از GPU استفاده نمی شود).
تست استرس برای آزمایش دما و پایداری cpu مفید است.

سایت دیگر برای تست آنلاین سی پی یو web.basemark.com است.

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.