استفاده زیاد شبکه توسط (svchost.exe (netsvcs یکی از دلایل کندی سرعت اینترنت سیستم ها میتواند باشد. این مورد را با استفاده از Task Manager و Resource Monitor و بررسی میزان ارسال و دریافت توسط (svchost.exe (netsvcs میتوان مشاهده کرد.

svchost.exe چیست؟

معمولا همیشه بعد از باز کردن تسک منیجر چندین فرایند در حال اجرا با نام svchost.exe مشاهده میکنید. برای اشنایی بیشتر با نرم افزار svchost.exe بد نیست بدانید که فایل های dll که مایکروسافت آنها را جایگزین فایل های exe در ویندوز کرده برخلاف فایلهای exe به صورت مستقل قابل اجرا روی ویندوز نیستند و برای اجرا نیازمند یک برنامه دیگر هستند. Svchost.exe همان برنامه مسوول اجرای فایل های dll بر روی ویندوز است که معمولا مجبور است فایل های dll زیادی را به صورت همزمان در ویندوز اجرا کند.
در سیستم عامل ویندوز برای انجام کارهای مختلف که توسط سرویس های گوناگون انجام میشود از Svchost.exe استفاده میشود. netsvcs یکی از این سرویس ها است.

netsvcs، به عنوان یک فرایند سیستم، برای اینکه رایانه شما در شرایط مطلوب باقی بماند، ضروری است. بنابراین هرگز نباید آنرا در ویندوز خود غیرفعال یا حذف کنید.

زمانی که متوجه میشود (svchost.exe (netsvcs در حال استفاده خیلی زیاد از پهنای باند شبکه و مصرف زیاد اینترنت سیستم شما است، احتمالا غیرفعال کردن سرویس (BITS (Background Intelligent Transfer Service به شما در حل این مشکل کمک خواهد کرد. معمولا سرویس BITS از پهنای باند بلا استفاده سیستم برای انتقال به روز رسانی نرم افزار برای کاربران استفاده می کند، اما در این زمان های احتمالا سرویس BITS دچار مشکل شده و باعث کاهش سرعت استفاده شما از اینترنت میشود. برای غیرفعال کردن سرویس BITS، به این صورت عمل میکنیم:

با تایپ دستور services.msc درRUN یا یک خط فرمان و فشردن کلید اینتر کنسول مدیریتی services را باز میکنیم. (کنسول services را با استفاده از پنجره تسک منیجر هم میتوان باز کرد.)

باز کردن کنسول Services

در کنسول services سرویس Background Intelligent Transfer Service را پیدا و با راست کلیک روی آن آنرا متوقف یا stop کنید. سپس دوباره روی آن راست کلیک کرده و این بار گزینه Properties را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز میشود در فیلد قسمت Startup type گزینه Disabled را انتخاب کنید و روی OK کلیک کنید. سپس سیستم را رست کنید. با انجام این کار احتمالا مشکل استفاده زیاد شبکه توسط svchost.exe رفع خواهد شد.

اگر مشکل حل نشد در Resource Monitor ابتدا PID آن فرایند را پیدا کنید.

مشاهده PID فرایندها

سپس در Task Manager در تب Details روی آن راست کلیک کنید وگزینه آخر یعنی (Go to service (s را انتخاب کنید.

مشاهده سرویس های یک فرآیند

با اینکار شما سرویس یا سرویس هایی که با درخواست های زیاد خود باعث ایجاد این مشکل شده اند را مشاهده میکنید و میتوانید درصورت امکان همانطور که سرویس BITS را متوقف کردید آنها را هم متوقف و غیرفعال کنید.

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.