مفهوم حروف بکار رفته در نام پرینتر

نامگذاری دستگاه های پرینتر در هر برندی از مدل دستگاه، ترکیبی از حرف و عدد است. معمولا استفاده از حروف در انتهای مدل دستگاه، روشی برای بیان مشخصات دستگاه است. ما در اینجا سعی میکنیم مفهوم حروف بکار رفته در نام پرینتر را با هم مرور کنیم. مثالا حرف d در انتهای نام دستگاه پرینتر hp laserjet p2055d بیانگر قابلیت چاپ پشت و روی کاغذ به صورت اتوماتیک در این نوع پرینتر می باشد.

حرف D در انتهای نام پرینتر

با توجه به این مطلب در زیر تعدادی از این حروف را که ممکن است در انتها نام پرینتر مشاهده کنید و هر کدام بیانگر یک ویژگی در پرینتر است را مشاهده میکنید.

مفهوم حرف C در نام پرینتر

حرف “C” مخفف Color است و در دستگاههای رنگی استفاده می شود. بسته به نوع نصب شده یا مارک تجاری، این حرف ممکن است در نام مدل دستگاه استفاده شود یا استفاده نشود. به عنوان مثال ، در بیشتر موارد، حرف C در نام مدل های دستگاه چند کاره وجود ندارد.

مفهوم حرف f در نام پرینتر

حرف “F” که در نام بسیاری مدل ها مشاهده می کنید مخفف fax است. اینها در اصل چاپگرهایی هستند که قابلیت فکس نیز دارند. با این حال ، شما این حرف را در نام مدل های دستگاه های چند منظوره قدیمی مشاهده نمی کنید.

بسیاری از دستگاه چند کاره فقط عملکردهای چاپ، اسکن و کپی کردن ارایه میدهند اما امکان انجام فکس را ندارند. با این حال، ممکن است شرکت سازنده یک مدل مشابه را با ویژگی فکس ارائه کند. این نوع مدل ها در پایان نام خود دارای حرف F هستند.

مفهوم حرف M / B در نام پرینتر

حرف M نقطه مقابل حرف “C” یا رنگ و بیانگر تک رنگ بودن دستگاه است که در اکثر مدلهای چاپگر همین M استفاده میشود، اگرچه، گاهی اوقات ممکن است به جای “M” از “B” استفاده شود. “B” مخفف black به معنای سیاه است. اکثر چاپگرهای تک رنگ دارای حرف “M” یا “B” هستند.

مفهوم حرف H در نام پرینتر

وجود حرف “H” در نام چاپگر به معنی وجود هارد دیسک داخلی در دستگاه چاپ می باشد. وجود درایوهای دیسک سخت معمولا در چاپگرهای کلاس تجاری و صنعتی رایج است و شما آنها را در مدلهای چاپگر ساده مشاهده نمی کنید.

مفهوم حرف T در نام پرینتر

  “T” مخفف Tray یا سینی است. بنابراین، هنگامی که حرف “T” را در نام یک مدل مشاهده می کنید، می توانید مطمئن باشید که دستگاه دارای یک سینی اضافی یا بزرگتر است که امکان چاپ با حجم بالا را فراهم میکند. علاوه بر این، هنگامی که در نام یک مدل حرف “T” وجود دارد، مطمئناً یک مدل ارزان تر بدون حرف “T” با همان نام وجود خواهد داشت. این مدل به جز سینی اضافی از ویژگی های یکسانی برخوردار است اما ارزان تر خواهد بود.

مفهوم حرف i در نام پرینتر

حرف “i” در نام مدل چاپگر، به این معنی است که دستگاه دارای درگاهی برای کارتهای حافظه است. به طور معمول حرف i در چاپگرهای Canon مورد استفاده قرار می گیرید اما ممکن است در برخی دیگر از دستگاه ها هم استفاده شود.

مفهوم حرف X در نام پرینتر

حرف “X” یک کد واحد برای اشاره به تمام امکاناتی هست که در مدل های “D” ، “T” و “N” وجود دارد. وجود این حرف در نام دستگاه یعنی این دستگاه امکان چاپ دو رو به صورت اتومات، دارای سینی اضافی و امکان اتصال به شبکه را دارد. قبلا از “DTN” با هم استفاده می کردند تا مدل هایی با این ویژگی ها را نشان دهند. این سوئیچ اکنون ساخته شده است اما هنوز استاندارد نشده است.
این بدان معنی است که در برخی از موارد ممکن است از ‘X برای برخی از ویژگی های دیگر استفاده کنند.

مفهوم حروفBT در نام پرینتر

از ترکیب حروف “BT” معمولاً نشان دادن امکان چاپ با استفاده از اتصال بلوتوث استفاده می شود.

مفهوم حروف MFP / MFC در نام دستگاه چاپگر

دستگاه های چند منظوره معمولاً از (MFP (Multifunction Printer یا MFC ((MultifunctionCentre) در نام مدل خود استفاده میکنند. در مقابل، دستگاه های تک کاره فقط حرف P را در ابتدای نام خود دارند، اگرچه همیشه اینطور نیست و برخی از دستگاه های تک کاره هیچ حرفی را در ابتدای نام خود ندارند.

حرف n در نام پرینتر بیانگر قابلیت اتصال به شبکه در پرینتر میباشد.

حرف w در نام پرینتر بیانگر قابلیت دریافت اطلاعات به صورت بیسیم در پرینتر میباشد.

حرف m در نام پرینتر بیانگر قابلیت دریافت ایمیل (box mail) در پرینتر میباشد.

میتوانید برای اعزام تکنسین کامپیوتر و شبکه به محل خود با ما تماس بگیرید.